Inclin sa cred ca politicienii - sau cei care ii consiliaza - au fost printre primii care au sesizat potentialul Internetului ca mediu de promovare. Altfel nu se explica avalansa de bloguri ale oamenilor politici - bloguri care s-au inmultit in prag de campanie electorala. Printre cei cau au pasit cu curaj in blogosfera: Iliescu, Nastase, Elena Udrea, Cozmin Gusa, Becali - blog de fotbal si de politica.
Daca in campaniile electrorale trecute lupta se dadea in afise si la televizor, acum se da si pe bloguri si in virale. Cel mai cunoscut, cu siguranta e Comenzi in trafic, despre care cred ca nu a fost exploatat suficient din punct de vedere al promovarii. Adica i s-a dat drumul pe net, a facut ceva trafic, multora li s-a parut amuzant, s-a auzit apoi ca e parte din campania unui partid… si cam atat; multi nu stiu nici azi despre ce partid este vorba.
Oricum, concluzia e mediul politic se arata mai deschis la nou - in acest caz la promovare pe Internet - decat o buna parte a mediului comercial.
Un cosmar numit tramvai
Am ajuns sa urasc tramvaiele. Banalele, nevinovatele, poeticele tramvaie. Au devenit cosmarul meu zilnic, penduland intre casa si serviciu, in pas de melc, scartaind din toate incheieturile, blocate de masinile care circula pe linia de tramvai - pentru ca de asta se cheama linie de tramvai, ca sa circule autovehiculele pe ea, ce e asa greu de inteles?
De fapt, nici macar nu e ura. E un sentiment amestecat de obida, furie neputincioasa impotriva “sistemului” (sistemul de transport in comun, evident) si nervi. Foarte multi nervi, mai ales matinali.
Zilele astea nu-mi amintiti de titluri gen: Un tramvai numit dorinta - mai degraba o dorinta numita tramvai care sa mearga decent sau Du-ma acasa, mai tramvai - da, si in mai putin de-o ora, daca nu cer prea mult. Si nici sa nu-mi vorbiti de farmecul cu parfum de altadat’ a tramvaielor - atunci macar aveau cai si tot se deplasau mai repede!
De fapt, nici macar nu e ura. E un sentiment amestecat de obida, furie neputincioasa impotriva “sistemului” (sistemul de transport in comun, evident) si nervi. Foarte multi nervi, mai ales matinali.
Zilele astea nu-mi amintiti de titluri gen: Un tramvai numit dorinta - mai degraba o dorinta numita tramvai care sa mearga decent sau Du-ma acasa, mai tramvai - da, si in mai putin de-o ora, daca nu cer prea mult. Si nici sa nu-mi vorbiti de farmecul cu parfum de altadat’ a tramvaielor - atunci macar aveau cai si tot se deplasau mai repede!
Stationati pe dreapta!
Privim cu totii in curtea vecinilor - in acest caz vecinii fiind alte capitale europene, privim in curtea proprie, adica in Bucuresti, apoi clatinam din cap, cu mahnire, ca la altii e curatenie, civilizatie, bun-simt, simt civic si urban - o multitudine de simturi si la noi nu.
Noi avem mizerie, inghesuiala, caini - si nu sunt din cei cu colaci in coada, oameni necivilizati - numiti generic tarani, pitzipoance si, in principiu, tot ce e mai rau pe lumea asta. Ce se uita in toiul acestor vaicareli apocaliptice este ca, peste tot, oamenii fac diferenta. Ca ordinea si civilizatia nu cad din cer, legate cu funda rosie. Ca spiritul civic se cultiva, nu e o caracteristica genetica a unor popoare binecuvantate. Tocmai de aceea, am o mare admiratie pentru cei care incearca sa schimbe ceva, chiar daca pare o lupta cu morile de vant.
Astazi vreau sa va vorbesc despre Stationati pe partea dreapta, o initiativa made in Metroul Greu si Asociatia pentru Dezvoltare Urbana, care-si propune sa ii invete pe calatorii de la metrou cum se circula si se stationeaza pe scarile rulante. Aici si aici aveti mai multe detalii.
Daca vreti si voi o capitala civilizata, haideti sa facem ceva! Semnati petitia, dati mai departe, povestiti prietenilor despre asta si veniti sambata, 22 noimebrie, la statia de metrou Unirii 2. (Paranteza: ca sa nu ne mai agitam atat cu occidentalismul, vreau doar sa va spun ca acum 3 ani cand am fost in Rusia, pe scarile rulante de la metrou calatorii stationau civilizat pe partea dreapta si urcau/coborau pe stanga. Civilizat nu inseamna neaparat ocidental). Asadar, stationati pe partea dreapta!
Noi avem mizerie, inghesuiala, caini - si nu sunt din cei cu colaci in coada, oameni necivilizati - numiti generic tarani, pitzipoance si, in principiu, tot ce e mai rau pe lumea asta. Ce se uita in toiul acestor vaicareli apocaliptice este ca, peste tot, oamenii fac diferenta. Ca ordinea si civilizatia nu cad din cer, legate cu funda rosie. Ca spiritul civic se cultiva, nu e o caracteristica genetica a unor popoare binecuvantate. Tocmai de aceea, am o mare admiratie pentru cei care incearca sa schimbe ceva, chiar daca pare o lupta cu morile de vant.
Astazi vreau sa va vorbesc despre Stationati pe partea dreapta, o initiativa made in Metroul Greu si Asociatia pentru Dezvoltare Urbana, care-si propune sa ii invete pe calatorii de la metrou cum se circula si se stationeaza pe scarile rulante. Aici si aici aveti mai multe detalii.
Daca vreti si voi o capitala civilizata, haideti sa facem ceva! Semnati petitia, dati mai departe, povestiti prietenilor despre asta si veniti sambata, 22 noimebrie, la statia de metrou Unirii 2. (Paranteza: ca sa nu ne mai agitam atat cu occidentalismul, vreau doar sa va spun ca acum 3 ani cand am fost in Rusia, pe scarile rulante de la metrou calatorii stationau civilizat pe partea dreapta si urcau/coborau pe stanga. Civilizat nu inseamna neaparat ocidental). Asadar, stationati pe partea dreapta!
4 tendinte in comunicare la vreme de criza
Vineri am fost la Zilele Biz, ziua 5 - Marketing & Media. Am asistat la prezentari interesante, care mi-au dat cateva idei pe care le voi dezvolta pe blog.
Evident, s-a vorbit despre criza si despre cum va schimba aceasta modelul de business in comunicare, piata si potentialul sau de crestere, comportamentul clientilor.
Am sintetizat prezentarile vorbitorilor si am conturat principalele tendinte care vor caracteriza comunicarea in 2009:
1. Cuvantul de ordine va fi eficienta. Care se va traduce prin rezultate si indeplinirea obiectivelor. In 2009, rezultatele conteaza!
2.Cresterea online-ului ca mediu de comunicare si a bugetelor alocate pentru comunicarea online. Motive: costuri mai reduse, rezultate mai rapide.
3. Vor conta mai mult rezultatele pe termen scurt. Ca sa-l parafrazez pe Felix Tataru, “Cand stai cu privirea atintita spre orizont, risti sa cazi intr-o groapa”. Asadar, in 2009 ne orientam spre solutii eficiente si rapide.
4. Va scadea migratia angajatilor din job in job / din agentie-n agentie si arderea etapelor de specializare pe sistemul “azi sunt copywriter, maine dunt director de creatie”, salariile nu vor mai inregistra cresteri spactaculoase, oamenii vor deveni mai specializati.
Atributele pietei de comunicare in 2009?
- competitivitate
- pragmatism
- flexibilitate
- challenging
In mod ciudat, nu am auzit cuvantul creativitate. La vreme de criza nu avem nevoie sa fim creativi? Dati-mi voie sa ma indoiesc.
Evident, s-a vorbit despre criza si despre cum va schimba aceasta modelul de business in comunicare, piata si potentialul sau de crestere, comportamentul clientilor.
Am sintetizat prezentarile vorbitorilor si am conturat principalele tendinte care vor caracteriza comunicarea in 2009:
1. Cuvantul de ordine va fi eficienta. Care se va traduce prin rezultate si indeplinirea obiectivelor. In 2009, rezultatele conteaza!
2.Cresterea online-ului ca mediu de comunicare si a bugetelor alocate pentru comunicarea online. Motive: costuri mai reduse, rezultate mai rapide.
3. Vor conta mai mult rezultatele pe termen scurt. Ca sa-l parafrazez pe Felix Tataru, “Cand stai cu privirea atintita spre orizont, risti sa cazi intr-o groapa”. Asadar, in 2009 ne orientam spre solutii eficiente si rapide.
4. Va scadea migratia angajatilor din job in job / din agentie-n agentie si arderea etapelor de specializare pe sistemul “azi sunt copywriter, maine dunt director de creatie”, salariile nu vor mai inregistra cresteri spactaculoase, oamenii vor deveni mai specializati.
Atributele pietei de comunicare in 2009?
- competitivitate
- pragmatism
- flexibilitate
- challenging
In mod ciudat, nu am auzit cuvantul creativitate. La vreme de criza nu avem nevoie sa fim creativi? Dati-mi voie sa ma indoiesc.
Subscribe to:
Posts (Atom)