Cartile mele preferate din secolul XIX

Intotdeauna m-au pasionat clasicii datorita modului lor unic de a vedea lumea. Prin clasici, ma refer la scriitorii cei mai consacrati ai secolului trecut, pe care ii stie toata lumea, fie ca erau clasici in adevaratul sens al cuvantului, fie care erau romantici sau faceau parte din alt curent literar.

Totusi, exista cateva carti care mi-au placut cel mai mult si care pot sa zic ca mi-au schimbat viata, oferindu-mi o cu totul alta optica asupra sensului existentei in general, si asupra vietii mele in particular. In acest articol, va prezint o mini-lista cu unele dintre cartile care m-au marcat:

1. Madame Bovari

Nu e usor sa-l citesti pe Flaubert, mai ales daca esti in liceu si ti se pare ca toate detaliile pe care le regasesti intr-o carte sunt puse acolo doar cu scopul de a contura mai bine actiunea propriu-zisa. Flaubert insa mi-a placut de la inceput si el a avut daru de a-mi insufla si mie gustul pentru introspectie si pentru analiza actiunii personajelor din punct de vedere psihologic si chiar filosofic

2. Crima si pedeapsa

Dostoievski, desi e rus, putem fi siguri ca a fost una dintre cele mai sclipitoare minti ale secolului sau. Maiestria cu care manuia penelul este practic de inegalat datorita modului sau ingenios de a imbina actriuniile complicate cu psihanaliza. Numarul uimitor de personaje care apar in cartile sale au darul de a te descuraja la inceputul lecturii mai ales datorita numelor acestora imposibil de retinut de la prima mentionare a acestora. Totusi, dupa ce parguri primele 100 de pagini, lectura devina un deliciu intelectual si capata darul de a te captiva in totalitate.

3. Mizerabilii

Hugo este, din punctul meu de vedere, cel mai mare scriitor francez. Desi nu are o opera atat de cunoscuta, fiind renumit mai degraba pentru romanul in 3 volume la care ne referim in acest paragraf, Victor Hugo a reusit sa de-a lumii un roman a carui valoare este inegalabila in literatura internationala, fiind atat o epopee, cat si o cronica aproape fidela a Revolutiei Franceze.


In concluzie, va recomand si voua sa cititi aceste carti si sa-i redescoperiti pe cei mai mari scriitorii clasici deoarece avem inca extrem de multe lucruri de invatat de la acestia.



No comments:

Post a Comment